mei 2016

Heet surfseizoen begint voor onze sportrichtingen

De leerlingen van 1A en 2A optie sport krijgen een 3-tal weken de kans om vaardigheden in het golfsurfen aan te scherpen. We werken samen met de O' Neill beachclub van Blankenberge.

De leerlingen genoten er zichtbaar van.

Actie Welbevinden

Sedert enkele weken staat er in elk klaslokaal een complimentenbox. Leerlingen die extra goed werken of die spontaan hulpvaardig zijn, kunnen een compliment van de leraar verdienen.

Vrijdag 27 mei werd bekend gemaakt  wie de winnaar is van de eerste complimentenbox. Alle leerkrachten hebben  hun blaadjes verzameld in één box in de leraarskamer. Mevrouw Delbecque trok de winnaar tijdens de laatste speelplaats.

Gwp Groningen '16 - Dag 4

Deze morgen was het alweer tijd om onze koffers te pakken.
We bedankten na het ontbijt gastheer- en vrouw Henk en Marjolein met een bloemetje.
Vervolgens startten we onze busrit richting Arnhem. Omstreeks 12.00u hebben we ons lunchpakket gegeten in de grote tuin naast het museum. Het mooie weer was opnieuw van de partij!

Gwp Groningen '16 - Dag 3

In de voormiddag van dag 3 keerden we terug naar het jaar 1742. Bourtange werd exact gekopieerd zoals het toen was.
Na een korte rondleiding binnen het domein werden de leerlingen in twee groepen verdeeld. De ene groep kreeg een workshop 'kaarsen maken', de andere groep een workshop 'boogschieten'. Dankzij het mooie weer konden we hier extra van genieten.

Tijdens de namiddag trokken we naar het pas geopende dierenpark 'Wildlands'. Via een opdrachtenbundeltje verkenden we het hele park met de talrijke dieren.

Gwp Groningen '16 - Dag 2

Dag 2 begon met een heerlijk ontbijt.
Vervolgens zijn we met de bus vertrokken richting Veendam, waar we twee uren konden plonzen in een Tropisch zwembad. Ook hier waren de glijbanen zeer populair.

Gwp Groningen '16 - Dag 1

Na een busrit van ongeveer twee uur stonden we voor onze eerste bestemming : Deltapark Neeltje Jans.  Na de nieuwe en als zeer leuk ervaren Delta-experience kwamen we te weten hoe de stormvloedkering tot stand was gekomen door een informatieve film en onze gids Jan die ons op sleeptouw nam door diezelfde stormvloedkering.

Na de lunch mochten we ons uitleven in het pretparkgedeelte waar de waterglijbaan de meeste aantrek kreeg.

FCB, olé olé!

Naar aanleiding  van het winnen van de titel van Club Brugge hebben ook onze leerlingen hun sympathie voor blauw-zwart niet onder stoelen of banken gestoken.  De leerlingen werden uitgenodigd om woensdag als echte supporter naar school te komen.  Deze sfeerfoto zegt alles!

Thuisgwp- dag 3

Op donderdag 12 mei zijn de leerlingen het kasteel van Loppem gaan bezoeken. Na dit cultureel bezoek konden ze hun denkvermogen testen in het bekende doolhof.

In de namiddag mochten ze wat ontspannen in het zwembad te Knokke.

C-dag was een topdag!

Op maandag 9 mei vond op onze school de C-dag plaats. Deze dag staat in teken van cultuur, creativiteit en competitie.
De leerlingen hebben vooraf uit talrijke workshops twee keuzes mogen opgeven.
Zo konden ze o.a. kiezen uit koken, taekwondo, dans, skaten, teambuilding, schaken en talrijke andere activiteiten.
De foto's laten duidelijk zien dat iedereen van genoten heeft!

Thuisgwp-dag 4

Op vrijdag de dertiende trokken we met de trein met de leerlingen naar Brussel.

Daar bezochten we het museum voor natuurwetenschappen.

's Ochtends mochten de leerlingen vrij rondlopen in de zaal van de dinosaurussen, de zaal van de biodiversiteit, de tijdelijke tentoonstelling van de wilde dieren,...

In de namiddag gingen we op zoek naar het verhaal van de mens. Hoe is de mens  geëvolueerd van embryo tot volwassene, van Sahelanthropus tot Homo sapiens?